Zajmujemy się kompleksową obsługą firm oraz instytucji w zakresie promocji i reklamy

Szyldy reklamowe – opis

Precyzyjne określenie chwili, w której szyldy reklamowe upowszechniły się jako skuteczna forma reklamy zewnętrznej, jest w zasadzie niemożliwe – nie zachowały się żadne wiarygodne źródła zawierające informacje na ten temat. Można jednak z dużą dozą prawdopodobieństwa przyjąć, że punktem zwrotnym w historii tego typu reklam była konieczność wyróżnienia się na tle coraz liczniej pojawiającej się konkurencji oraz zachęcenia potencjalnego klienta do skorzystania z usług danej placówki handlowej czy zakładu usługowego.

 

Co to jest szyld reklamowy

Szyld reklamowy Figle MigleWedług współczesnej definicji szyld reklamowy jest wizualnym i łatwo rozpoznawalnym sposobem na oznaczenie budynku, w którym prowadzona jest wyszczególniona na szyldzie działalność gospodarcza. Cechą charakterystyczną szyldu reklamowego jest fakt, iż poza treściami o charakterze wyłącznie informacyjnym zawiera także elementy mające na celu nakłonienie konsumenta do zakupu towaru albo usługi. Z tego powodu bywa także większy niż typowe szyldy informacyjne umieszczane na elewacjach budynków (zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi wszystkie szyldy informacyjne znajdujące się przy wejściu do budynku muszą być tej samej wielkości, mieć identyczny kształt i być wykonane z tego samego materiału, a ponadto należy je umieścić w sposób uporządkowany i niefaworyzujący żadnego podmiotu).

 

Najważniejszy jest pierwszy kontakt

Warto pamiętać, że szyld reklamowy bardzo często jest formą pierwszego kontaktu potencjalnego klienta z daną marką. Dlatego właśnie niezwykle istotne jest, by szyld był zaprojektowany i wykonany w taki sposób, by umożliwiał zarówno klarowną prezentację zawartych na nim treści, jak i wyróżniał się na tle innych szyldów umieszczonych w jego pobliżu.

 

Szyldy reklamowe wciąż na topie

Szyld reklamowy PublicNiesłabnąca popularność szyldów reklamowych wśród przedsiębiorców (zarówno tych największych, jak i małych firm o wąskim profilu działalności) wynika przede wszystkim z bardzo dużej skuteczności tej formy reklamy w porównaniu do nakładów finansowych koniecznych do jej stworzenia i wyeksponowania.

 

Szyldy reklamowe a prawo

Umieszczając szyld reklamowy należy mieć na uwadze, że jako forma reklamy zewnętrznej podlega on wszelkim regulacjom prawnym stosowanym wobec tej formy reklamy (m. in. zakaz umieszczania takich reklam na obiektach zabytkowych, jeśli wiąże się to z uszczerbkiem dla nich oraz zakaz umieszczania na szyldach treści mogących wprowadzać konsumenta w błąd).

 

Materiały do produkcji szyldów reklamowych

Szyld reklamowy RailtransMateriały najczęściej używane do wykonywania szyldów reklamowych to:

  • dibond – wielowarstwowa płyta aluminiowa, której cechą charakterystyczną jest niemal idealna gładkość powierzchni. Dodatkowe zalety tego materiału to lekkość i wytrzymałość, a także niewielka waga;
  • plexi – bardzo wytrzymały, elastyczny i lekki sztuczny materiał o charakterystycznej błyszczącej powierzchni. Zwykle stosowany w odmianie transparentnej lub białej, bywa jednak też dostępny w wersji kolorowej;
  • styrodur – lekki materiał o charakterystyce mechanicznej podobnej do styropianu, jest jednak od niego znacznie bardziej wytrzymały, twardszy, a także odporniejszy na nasiąkanie wodą;
  • PCV – tworzywo sztuczne o bardzo wysokiej wytrzymałości mechanicznej, niezwykle odporne na zmienne warunki atmosferyczne oraz różnego rodzaju środki chemiczne (w tym wiele rozpuszczalników).
« wróć do poprzedniej strony...