Banery reklamowe dla sklepu – jak wybrać?
Jednym z najpopularniejszych obecnie sposobów na reklamę outdoorową są wielkoformatowe banery promocyjne. Ogromny zakres zastosowań, jak również odporność na działanie szkodliwych czynników atmosferycznych czy doskonała widoczność nawet z daleka – wszystko to sprawia, że wiele małych i dużych firm w Polsce decyduje się na zamówienie banerów reklamowych. Jak zatem wybrać najlepszy baner dla Państwa firmy?
Przed projektem
Zanim jeszcze rozpocznie się projektowanie elementów reklamy wizualnej warto odpowiedzieć sobie na kilka dosyć istotnych pytań. Po pierwsze, kto ma być odbiorcą banera promującego Państwa firmę. Przykładowo, reklamowanie sklepu spożywczego z Ursynowa za pomocą banera w samym centrum Warszawy niejako mija się z celem – owszem, przewija się tam mnóstwo ludzi, w tym także potencjalnych klientów tego sklepu, ale koszty montażu tego rodzaju nośnika są zbyt wysokie jak na korzyści, który tenże może przynieść. Z drugiej strony, gdyby reklamowany sklep był jedynym punktem na mapie Warszawy, w którym można kupić jakiś konkretny towar, to taka reklama zyskuje sens. Zresztą, do momentu zanim ten potencjalny klient dotrze na Ursynów, to niemal na pewno zdąży już zapomnieć o reklamie!
Projekt – najważniejsze elementy
Jaki powinien być idealny baner reklamowy? Cóż, w tym kontekście wielkoformatowe reklamy outdoorowe nie różnią się zbytnio od pozostałych form promocji. To niby oczywiste, ale warto o tym przypomnieć – ogromne znaczenie ma treść reklamy. Jej zadaniem jest przyciągnięcie uwagi każdej osoby, która widzi tego rodzaju element w przestrzeni publicznej.
Mówiąc o przestrzeni publicznej nie sposób nie wspomnieć o tym, że reklama banerowa powinna stać się niejako idealnym elementem otoczenia, w którym się znajduje, a dokładniej komponować się z otaczającą przestrzenią. Istnieje tu jednak ryzyko, że baner promocyjny stanie się tym samym niewidoczny dla odbiorcy, dlatego też tak ważnym jest odpowiedni dobór treści promującej.
Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu banera od podstaw? Niezwykle istotnym elementem jest nie tylko treść tekstowa, ale przede wszystkim graficzna. Owszem, taka reklama niejako z definicji powinna zawierać chwytliwe hasło reklamowe czy jasno zakomunikowane korzyści związane z wyborem tej bądź innej usługi lub produktu, ale jednocześnie nie sposób pominąć kolorystyki. Bardzo dobrze sprawdzają się tu kolory kontrastujące, bowiem to one zdecydowanie bardziej przyciągają wzrok przechodniów, a także czynią treść reklamy jeszcze bardziej czytelną. Jako ciekawe zestawienia kolorystyczne wymienić można choćby czerwień, biel oraz czerń, jak również niebieski z czerwonym. Jak można zauważyć, są to zupełnie podstawowe kolory – zbyt krzykliwe połączenie barw może bowiem przynieść całkowicie odwrotny efekt!
Trwałość reklamy
Nie ma chyba nic gorszego, niż słabo czytelny baner reklamowy z wyblakłymi literami i kolorami. Wygląda to po prostu kiepsko, szpecąc otoczenie, ale również bardzo źle świadcząc o reklamowanej firmie czy produkcie. Warto zatem zainwestować nieco więcej środków w materiał z którego taka reklama ma zostać wykonana. Ogromne znaczenie mają tu takie parametry jak gęstość splotu materiału z którego wykonany jest baner czy też grubość nitki. Ten ostatni parametr decyduje o wytrzymałości materiału na wszelkiego rodzaju uszkodzenia czy rozerwanie. Z kolei im gęstszy splot, tym dłużej materiał wytrzyma kiepskie warunki atmosferyczne, pozostając doskonale widocznym przez cały czas.
Więcej informacji na temat naszej oferty banerów reklamowych znajdziecie na stronie: http://easy-btl.pl/litery-i-szyldy-przestrzenne/banery-reklamowe/
« wróć do poprzedniej strony...